Saini kertoo työstään Reaktilla

Tutustumme tässä blogissa Reaktilla työskentelevään Sainiin. Tarkoituksena on tarjota inspiraatiota ihmisille, jotka ovat kiinnostuneita työskentelystä Fuengirolan auringon alla. Ota selvää, millaista työskentely Reaktilla asiakaspalvelijana tarkemmin on. 

Saini, 19 – Asiakaspalvelija

Saini vastaa puhelimeen Fuengirolasta. Hän on työskennellyt asiakaspalvelijana Reaktin toimistolla nyt vähän reilu vuoden. Saini kertoo tehneensä nuoresta asti töitä ihmisten parissa ja nauttii nyt Espanjan lämmöstä tehden osa-aikaisesti työtä taksi tilausten parissa. Kun Reakt aloitti toimintansa vuonna 2020, sattui Saini kuulemaan äidiltään uudesta suomalaisesta yrityksestä, jonne etsittiin uusia asiakaspalvelijoita. Saini asui jo tuolloin itse Espanjassa ja ajatteli, että työ voisi sopia hänelle hyvin. Kävin haastattelussa ja aloitin ensimmäisten joukossa kun Espanjan yksikkö avattiin, Saini kertoo. 

Millaista työ Reaktilla on? 

“Meillä on töissä tosi erilaisia ihmisiä, ja super kiva työporukka.”

Asiakaspalvelijana Sainin työtehtävänä on taksi tilausten vastaanottaminen puhelimitse. Meillä on tiivis porukka ja melkein kaikki tuntevat toisensa.  Saini on päässyt Reaktin kautta tutustumaan muihin Espanjassa työskenteleviin suomalaisiin. Parasta on että Reaktilla työskentelee tosi erilaisia ihmisiä, Saini kertoo. Puhelusta välittyy, että työhön suhtaudutaan toimistolla huolella, mutta huumorin ja positiivisuuden kautta. Vitsaillaan paljon työkavereiden kanssa, meillä on oikeasti hauskaa työpaikalla, Saini kertoo.

“Nautin siitä, kun työpäivät erilaisia. Parasta työssä on kuitenkin työilmapiiri.”

Kyselen hieman Sainin tyypillisestä työpäivästä. Ensin kahvia, kirjautuminen työpisteelle ja tilausjärjestelmiin, linja päälle ja puheluiden vastaanottaminen voi alkaa. Jos heti alusta alkaen opettelee tarvittavat jutut niin asiakaspalvelutilanteet alkavat nopeasti sujua automaattisesti, eikä virheitä pääse juurikaan syntymään, Saini jatkaa. Työilmapiiri vaikuttaa paljon Reaktilla viihtymiseen. Työpaikalla on Sainin mukaan hyvä fiilis. Myös työn vaihtelevuus lisää viihtyvyyttä, kun jokainen tilaus ja asiakaskohtaaminen on erilainen. Kahdeksan tunnin työpäivän aikana on yhteensä tunti taukoa, jolloin voi esimerkiksi hengaillaan taukotilassa. Toimiston lähellä on myös kauppa, josta voi hakea itselleen lounasta. 

“Positiivinen asenne ja ystävällisyys auttavat hyvän ilmapiirin luomisessa työpaikalla.”

Mitä työskentely asiakaspalvelijana vaatii? 

Kärsivällisyyttä, Saini vastaa. Positiivinen asenne työhön on myös tärkeää, jotta työpaikalle syntyy hyvä ilmapiiri.  Pitää muistaa paljon eri asioita ja välillä selvitellä vähän kauemmin, mihin asiakas tarkalleen taksin haluaa tilata, Saini jatkaa. Yleensä tilaukset hoidetaan suomeksi tai englanniksi ja välillä tilauksia on tullut myös ruotsiksi. Mulle on riittänyt, että vähän ymmärtää ruotsia ja sitten on asiakkaan kanssa pystytty hoitamaan tilaus aina jollain kielellä, Saini kertoo. Reakt vastaa pääasiassa Uudenmaan ja Rovaniemen alueella Lähitaksin tilauksista. 

Kenelle työ Reaktilla sopii? 

Saini kertoo että Reaktilla työskentely sopii kaikille, joita kiinnostaa työskentely ulkomailla. Varsinkin nuorille tosi hyvä mahdollisuus aloittaa asiakaspalvelutyö ja tehdä sitä Espanjasta suomalaiselle yritykselle, Saini lisää. Vaihtelvat vuorot ovat olleet Sainille myös mieluisia, kun jokainen viikko näyttää erilaiselta. Tämä työ on myös siitä hyvä, että kuka vaan voi oppia sen, Saini korostaa. Työ sopii Sainin mukaan kaiken ikäisille, ja on oiva tapa lähteä Suomesta ulkomaille asumaan ja työskentelemään. 

“Työskentely sopii kaikille, joita kiinnostaa työskentely ulkomailla. Jokainen pystyy opettelemaan työn.”

Kiinnostaako asiakaspalvelutyö Espanjassa? Hae meille töihin! 

Ajankohtaista