Siirry sisältöön

Työnohjaajana PostNordilla – Emilin uratarina

Julkaistu 30.10.2025 Lukuaika: 3 min
Linda Mehtonen Markkinointiassistentti

Ravintola-alalta asiakaspalvelun ja valmennuksen pariin siirtynyt Emil työskentelee nyt PostNordin kuluttaja-asiakaspalvelutiimin työnohjaajana Fuengirolassa. Monipuolinen työ ja tiimin tukeminen pitävät arjen vaihtelevana – ja juuri se tekee työstä hänen mielestään niin palkitsevaa.

Emil – Työnohjaaja, Reakt

 

Uusia tuulia rannikolla

Turusta kotoisin oleva 25-vuotias Emil Lusenius on aina viihtynyt ihmisten parissa. Hän opiskeli asiakaspalvelun, myynnin ja markkinoinnin merkonomiksi ja suuntasi sen jälkeen ravintola-alalle – alalle, joka mahdollisti alun perin myös muuton Espanjan rannikolle.

– Ravintola-ala oli opettavainen ja vauhdikas, mutta jossain vaiheessa huomasin, ettei se kuitenkaan tuntunut täysin omalta. Kaipasin työtä, jossa voisin hyödyntää vahvuuksiani vuorovaikutuksessa ja ongelmanratkaisussa, Emil kertoo.

Kun Reaktin ja PostNordin yhteistyössä avautui haku asiakaspalveluun, Emil päätti tarttua tilaisuuteen.

– Tämä oli itse asiassa ainoa hakemus, jonka ehdin laittaa ennen kuin starttipäivä oli jo sovittu. Kaikki loksahti kohdalleen todella nopeasti!

Arki valmentajana PostNordin tiimissä

Nykyään Emil työskentelee PostNordin kuluttaja-asiakaspalvelutiimissä työnohjaajana ja valmentajana. Työpäivät alkavat Espanjassa jo aamuseitsemältä, sillä Suomen asiakaspalvelu avautuu tuntia myöhemmin.

– Ensimmäiseksi teen seuraavan päivän työjaon ja varmistan, että jokaisessa linjassa on riittävästi tekijöitä. Sen jälkeen tarkistan yleisen tilanteen: kuinka paljon tapauksia on auki ja missä jonoissa tarvitaan lisäapua. Tilanteet muuttuvat nopeasti, joten miehityksiä täytyy välillä säätää lennossa, hän kuvailee.

Päivien sisältö vaihtelee paljon – juuri se on Emilin mielestä työn parhaita puolia.

– Joskus teen itse asiakaspalvelua ja vastaan esimerkiksi asiakkaiden sähköposteihin. Toisinaan päivä täyttyy palavereista ja tiimin tukemisesta. Agenttien auttaminen päivittäisissä haasteissa on iso osa jokaista työpäivää.

Työ, joka vaatii tunnetta ja taitoa

Emilin työssä korostuvat hyvät vuorovaikutustaidot, joustavuus ja kärsivällisyys.

– Asiakaspalvelussa saa joskus ottaa vastaan myös ikävää palautetta, ja aluksi se voi tuntua raskaalta. Kun kokemusta kertyy, oppii kuitenkin ottamaan palautteen oikealla tavalla – henkilökohtaisesti, mutta ei liian raskaasti, hän pohtii.

Työn monipuolisuus ja valmentava rooli pitävät arjen mielenkiintoisena.

– Nautin siitä, ettei kahta samanlaista päivää ole. Valmentajan tehtävä on palkitseva kun saan nähdä, miten uudet työntekijät kehittyvät ja kasvavat osaksi tiimiä.

Kenelle työ sopii?

Emilin mukaan työ PostNordin asiakaspalvelussa sopii ihmiselle, joka on innokas, palveluhenkinen ja haluaa kehittyä.

– Tärkeintä on asenne: positiivisuus ja halu oppia vievät pitkälle. Lisäksi prosessien hahmottaminen ja sujuva tietokoneen käyttö auttavat paljon. Uusia työntekijöitä kouluttaessa rentous ja selkeä ulosanti ovat tärkeitä – ne luovat hyvän pohjan onnistumiselle, Emil summaa hymyillen.

Kiinnostaako työ aurinkorannikoilla? Jos näin niin kurkkaa Reaktin avoimet paikat tästä.

Tutustu muihin artikkeleihin

Yleinen
Julkaistu 18.09.2025 Lukuaika: > 5 min

Asiakaspalvelun trendit 2025 – viisi askelta kohti parempaa palvelua

Lue lisää
Yleinen
Julkaistu 07.08.2025 Lukuaika: > 5 min

Asiakaspalvelun näkymätön työ – miksi kulisseissa tapahtuva toiminta ratkaisee asiakaskokemuksen?

Lue lisää
Työntekijätarinat
Julkaistu 07.05.2025 Lukuaika: 4 min

Vuosien etätyön jälkeen Marianna halusi jälleen osaksi tiimiä – ja löysi paikkansa Reaktilta

Lue lisää